İngiliz gazetesi Rusya'dan 'özür' diledi

Rusya’nın Sputnik V aşısını geliştirmek için Oxford/AstraZeneca aşısının formülünü çaldığını iddia eden İngiliz gazetesi Daily Express "Bunun hatalı bir bilgi olduğunu fark ettik" diyerek özür diledi.

İngiliz gazetesi Rusya'dan 'özür' diledi

İngiliz gazetesi Daily Express, Rusya’nın COVID-19 aşısı Sputnik V'i geliştirmek için Oxford/AstraZeneca aşısının formülünü çaldığı iddiasını içeren haberinden dolayı özür diledi.

Daily Express’in internet sitesinde yayımlanan yazıda, "11 Ekim 2021 tarihli haberde yanlışlıkla, ‘Yeni bilgiye göre, Rusya AstraZeneca aşısının formülünü kopyaladı ve kendi aşısını oluşturmak için kullandı’ şeklinde bir varsayımda bulunuldu. Bunun hatalı bir bilgi olduğunu fark ettik, çünkü Sputnik V aşısını geliştiren Gamaleya Merkezi herkes tarafından biliniyor” ifadelerine yer verildi.

Haberde başka yanlış bilgilere de yer verildiğini kabul eden gazete, özür olarak Rusya Doğrudan Yatırım Fonu’nun (RDIF) konuyla ilgili açıklamasını yayınladı.

İGFA

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER